Laatste dag - Reisverslag uit Shanghai, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Shanghai, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerry

03 Oktober 2009 | China, Shanghai

Vandaag alweer de laatste dag van de 3 weekse china reis. Voor vandaag stonden er nog wel enkele dingen op het programma. Om te beginnen zijn wij naar het Shanghai museum geweest. Dit museum heeft 4 verdiepingen en er is van alles te zien. Van munten tot boedha’s en alles er tussenin. Mijn interesse ging naar dat laatste uit. De rest vindt ik persoonlijk iets minder interessant. Ik ben maar weer eens buiten wezen wandelen in het Volkspark. Van dit park is het wel leuk om te vertellen dat het vroeger een hypodrome van de engelsen is geweest. Er staat nog een klok die precies lijkt op de Big Ben in Londen. Ookk heb ik mij maar weer in wat winkelstraten gewaagd. Vandaag was het beduidend minder druk op deze plek dan gisteren. Nu kon je nog een beetje doorlopen.

De lunch van vandaag was een Mongolische bbq. Dit gaat als volgt. Er staan in een vitrine een heleboel groenten, sauzen en flinterdunne plakjes vlees. Je pakt wat je lust en gooit je bakje helemaal vol totdat er een kop op zit. Alles gaat in dat bakje, ook de saus. Dit breng je bij een kok en deze bakt het op een grote ronde bakplaat een 15 seconden. Om deze ronde bakplaat staan totaal 3 koks. Het roerbakken doen ze met hele grote chopsticks van wel 80 cm lang. Kok nr 1 schuift je eten door naar kok nr 2 en deze doet het dunnetjes over wat kok 1 ook al had gedaan. Na 15 seconden schuift kok 2 dit door naar kok 3 en hij goochelt een beetje en schuift je eten weer in een schoon bakje. Daarna krijg je het terug om op te eten.

Na de lunch het laatste officiële programmaonderdeel: de Yu yan tuinen. Om hier te komen moesten wij al wandelend door de Yu Yuan bazar. Over druk gesproken, nou hier was het nog drukker dan gisteren in de Nanjing road. On-ge-loof-lijk. Een chinees wil altijd daar zijn waar volk is. Hun redenatie is dat het dan gezellig is. Daar waar het rustig is zie je geen chinees. Nou van de miljoenen die hier in China wonen hebben wij er vandaag enkele gezien. De Yu Yuan tuin is gebouwd in opdracht van de mandarijn Yu. Hij liet dit bouwen voor zijn bejaarde vader. Helaas heeft pa Yu het niet af gezien. Hij kon trots zijn op zijn zoon. Het is een geweldig complex, met leuke vijvers, paviljoentjes, rotspartijen en gebouwen. Het ligt midden in het “oude” gedeelte van Shanghai. Als je tussen de paviljoenen doorkeek zag je de moderne flats op de achtergrond. Een bijzonder maar leuk contrast om te zien.

Voor vanavond staat er en facultatieve voorstelling op het programma: Chinese acrobatiek. Omdat wij daarna nog met een paar mensen willen eten ga ik nu dit stukje plaatsen en krijgen jullie dat wel te lezen als ik weer thuis ben.

Ik dank jullie allemaal voor de leuke reacties die jullie hebben geplaatst. Dit heeft mij echt gestimuleerd om iedere dag toch maar weer minimaal een uur achter de laptop te kruipen. We zien elkaar wel weer een keer in Nederland. Diegene die mooncake wil proberen kan nog tot donderdag bij mij thuis dit komen proeven. Ik denk dat ze daarna op zijn.

Ni Hao
Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 38224

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: