Tussen Tempel en Tuin - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Tussen Tempel en Tuin - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Tussen Tempel en Tuin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerry

05 Oktober 2009 | Nederland, Raalte

Nu de reis naar Pingpongland voor mij is afgelopen wil ik de reis graag samenvatten. Wij zijn begonnen met de Tempel van de Hemelse vrede in Beijing en zijn geëindigd in de Yu Yuan tuin in Shanghai. Daar tussen heeft zich een heleboel af gespeeld. De meeste dingen heb ik weggeschreven, maar niet alles. Dat zou te veel om op te noemen zijn.

Onze reisleider Albert heeft de reis heel treffend in een cijferreeks als volgt samengevat:

1.Wij hebben 1 autonoom gebied bezocht en dat was Guilin.
Wij hebben 1 treinreis gehad met 1 overnachting aan boord van de trein
Wij hebben 1 x bijna een busongeluk gehad (en dat was op het moment dat Albert dit verhaal aan het samenvatten was).
Wij hebben 1 x gefietst en dat was in Beijing in de Hutong.
2. Wij hebben 2 stadsprovincies bezocht: Beijing en Shanghai
Wij zijn 2 x met een kabelbaan geweest (ik 1x)
3. Wij zijn 3 x in een golfkarretje geweest. (ik 4x)
Wij hebben 3 x vertraging gehad op onze binnenlandse vluchten.
Wij zijn met 3 verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen op de binnenlandse vluchten.
4. Wij zijn in zijn totaliteit 4 mensen kwijt geweest.
Wij hebben 4 avondshows bezocht.
5. Wij hebben 5 binnenlandse vluchten gehad.
6. Wij zijn 6 x op een boot wezen varen.
7. Er zijn 7 mensen van ons een heel klein beetje/niet ziek geweest.
Wij hebben 7 x gevlogen. Één keer heen naar Beijing, 5 x binnenlands en 1x terug vanuit Shanghai.
8. Wij hebben 8x een bagagewagen van “China post” gehad.
9. Wij hebben 9 verschillende chinese gidsen gehad.
10. Wij hebben 10 verschillende chauffeurs gehad.
Wij hebben 10 verschillende luchthavens aangedaan (incl. Amsterdam)
Wij hebben 10 Unesco werelderfgoederen bezocht.
11. Wij hebben in 11 verschillende hotels geslapen.

Al met al een ZEER geslaagde, leerzame en bovenal gezellige reis die ik iedereen kan aanraden. Voor mij in ieder geval voor herhaling vatbaar. En voor mijn trouwe lezers: wie weet tot mijn volgende verre reis

Voor de laatste x:

Ni Hao
Gerry




  • 06 Oktober 2009 - 06:34

    Richard Mattheijer:

    He Gerry,

    Mooie site hoor....
    Leuk om zo ook terug te
    kunnen kijken.

    Groetjes,

    Je Reis Genoot,

    Richard.

  • 06 Oktober 2009 - 12:11

    Joke Ensing:

    Moi Gerry,

    Zoals je ziet heb ik mijn lichaam achter de computer gesleept.
    Je hebt het geweldig gedaan en ik ga het uitprinten.

    Prettige dag nog en we horen van elkaar.

    Teun en Joke

  • 07 Oktober 2009 - 06:45

    Yvonne:

    Gerry, weer thuis heb ik vol aandacht je complete reisverslag gelezen en ik had diverse "aha" momenten. Je vegeet haast wat je allemaal in die drie weken hebt beleefd. Ik heb genoten van je verhalen en leuke beschrijvingen van alle gebeurtenissen. Nogmaals bedankt voor de gezelligheid tijdens de diverse borrels en maaltijden die wij gezamelijk hebben gebruikt. Veel groeten van Ronald en Yvonne.

  • 09 Oktober 2009 - 13:33

    Reisgenoot Rob:

    Hoi Gerry, eindelijk je verhaal helemaal kunnen lezen.
    Leuk dat ik ook een klein rolletje heb mee mogen spelen. Geen hoofdrol, maar toch.
    Ook door deze reactie speel ik nog mee in je toekomstig boek. Anderen hebben geen rol gekregen.
    Het blijkt nu zelfs dat ik dingen niet eens heb meebeleefd en nog niet wist.
    Bedankt voor je gezelligheid en fijn dat ik met je mee op deze reis mocht.
    Groeten Rob.

  • 11 Oktober 2009 - 10:31

    Lisette Hafkamp:

    Hee collega! Wat heb jij er een werk van gemaakt zeg! En wat leuk om te lezen. Heb de foto's eerst eens rustig bekeken en daarna hier en daar wat gelezen. Wat een indrukken.
    Mooi!

  • 14 Oktober 2009 - 09:40

    Alice En Henk:

    Schitterend reisverslag, china komt door je verhalen en fotos veel dichter bij dan in een reisbrochure ooit duidelijk gemaakt kan worden.
    Het heeft grote indruk op ons gemaakt.
    Groetjes, A&H

  • 20 Oktober 2009 - 12:57

    Herman (reisgenoot):

    We zijn alweer een paar weken thuis, en nu heb ik eindelijk tijd gevonden om je hele reisverslag door te lezen. Het waren drie drukke en vermoeiende weken, maar ook heel erg de moeite waard. Prachtig om al die bijzonderheden die we meegemaakt hebben, waarvan ik een aantal al weer vergeten was, weer voorbij te zien komen. Succes met het afdrukken en groetjes, ook van Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 38225

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: