Laatste dag Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Laatste dag Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Laatste dag Kathmandu

Door: Gerry

Blijf op de hoogte en volg Gerry

05 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Vanmorgen liep de wekker om 5 uur. Na een heerlijk warme douche en 2 bakken thee op de kamer was ik er klaar voor. Een rondvlucht over het Himalaya gebergte met als hoogtepunt de Mount Everest. We werden door onze gids Robin naar het vliegveld gebracht. Zo om 6 uur s’morgens is het nog heerlijk rustig op straat. Wel zijn er al enkele winkels open. Het vliegveld was echt kneuterig. Vliegveld Weezeis nog groter. We moesten wel 3 keer door de security control. Ook werden we 3 keer gefouilleerd.

Toen de vlucht omgeroepen werd moesten we plaats nemen in een busje die ons naar het vliegtuig bracht. Het was een klein type vliegtuig met 30 zitplaatsen. We zaten er met 20 personen in en zaten dus allemaal aan een raam. Op de grond leek het een beetje bewolkt en dachten allemaal: als dat maar goed gaat. Eenmaal boven de wolken was het een fenomenaal mooi gezicht. De zon scheen en waar je ook keek zag je besneeuwde bergtoppen. Na een 20 minuten vliegen zagen we de Mount Everest in de verte liggen. Deze berg ken je er gewoon tussen uit vanwege zijn specifieke vorm en natuurlijk omdat het de hoogste berg was van allemaal. Iedereen die dat wilde mocht een kijkje nemen in de cockpit en van daaruit een foto maken. Jammer genoeg was het toen al weer tijd om te keren en terug te vliegen. We vlogen de terugvlucht nog dichter langs de bergketen. Het was gewoon een hele mooie en bijzondere ervaring om vanaf boven “het dak van de wereld” te hebben mogen zien.

Terug in het hotel zijn we eerst maar even gaan ontbijten. Want om half 10 stond ons laatste onderdeel van deze vakantie op het programma. Een bezoek aan Patan. Patan is één van de drie koningssteden die Nepal rijk is. Het bijzondere aan deze stad is dat het gebouwd is in de vorm van een mandala. Het is bekend om zijn schitterende houtwerk. Overal waar je kijkt naar de gebouwen zie je handmatig uitgesneden Boeddha’s in de kozijnen van de deuren en ramen. Niet alleen Boeddha’s maar ook Ganesha’s en Durga’s heb ik gezien .Zelfs de steunbalken zijn alleen maar van houtsnijwerk gemaakt. Deze stad is voor mij de mooiste koningsstad die ik tot nu toe gezien heb.

Ik had al aan onze gids Robin gevraagd of er ook een klankschalen massage geregeld kon worden. Jammer genoeg heeft hij dat niet kunnen realiseren. Hij heeft toen aan mij gevraagd of ik belangstelling voor deze klankschalen had, want hij wist nog een adresje waar ze door de eigenaar zelf gemaakt zouden worden. In Patan heeft hij de belangstellenden meegenomen naar deze man. Na een demonstratie bij diverse mensen heeft die man goede zaken gedaan :). Natuurlijk heb ik er ook één gekocht. Ik moet nu alleen nog zien dat ik alles mee kan krijgen naar huis, maar dat zien we morgen wel weer :).

We zitten nu lekker in de tuin en hebben vanmiddag vrijaf. Morgen met de middag vertrekken wij hier uit Kathmandu en hebben dan een reis van in totaal 24 uur tegemoet. We vliegen vanaf hier eerst naar Delhi in India en vandaar uit vliegen wij door naar Amsterdam. Dan zit mijn Tibet-Nepal reis er al weer op. Voor nu:

Namaste



  • 05 Oktober 2011 - 10:42

    Sandra:

    Ger , dit is volgens mijnniet te bevatten als je er zelf niet bent geweest, wat een prachtige verslagen, ben er echt voor gaan zitten en geniet volop van al je belevenissen.Geweldig !! Nog maanden nagenieten van zo,n fantastische ontmoeting met Tibet en al zijn schoonheden & personlijkheden. . !! xx San

  • 05 Oktober 2011 - 17:55

    Mel:

    Geweldig om te lezen dat je de Himalaya van boven af hebt mogen bewonderen. Zo mooi! En de foto is ook erg uniek.
    Leuk dat je nog n klankschaal hebt kunnen scoren. Nu maar hopen dat je koffer groot genoeg is... En dan zit je vakantie er al weer bijna op. En wens je dan ook een goedeterugreis.

    Liefs,


  • 05 Oktober 2011 - 19:06

    Over Buur.:

    een woord
    fantasties mooi
    Gerrie een goede en vijlige reis terug

    en tot weder ziens thuis

  • 06 Oktober 2011 - 05:47

    Hendrien:

    Wat een geweldige ervaring lijkt me dat om een rondvlucht boven de Himalaya mee te maken.
    Sterkte tijdens de terugreis, 24 uur is wel heel erg lang en vermoeiend lijkt mij.
    Ik ben benieuwd naar al je foto's en verhalen.

    Geniet er nog even van.
    Hendrien

  • 06 Oktober 2011 - 19:58

    Bertus:

    Hé eindelijk tijd en internet om ook eens de verhalen en je belevenissen te lezen, geweldig.

    Tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 38143

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: