Reisoverzicht - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Reisoverzicht - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Reisoverzicht

Door: Gerry

Blijf op de hoogte en volg Gerry

04 September 2011 | Nederland, Raalte

Nu de Stöppelhaene voorbij is en alles weer zijn gangetje gaat kan ik met de voorbereiding voor mijn Tibet en Nepal reis beginnen. Naast het zorgen voor de nodige medicatie, kleding en veel rust hoort er ook een reisoverzicht voor de thuisblijvers bij. Hieronder kunnen jullie per dag zien wat ik doe en waar ik uithang. Ik probeer jullie dagelijks op de hoogte te houden maar kan het niet beloven. Dit omdat ik niet weet of er overal internet aanwezig is. Ook weet ik niet hoe mijn lichaam gaat reageren op de grote hoogte en als gevolg daarvan de hoogteziekte. Maar we zullen het beleven.

18-09-2011 Vertrek vanuit Amsterdam naar Chengdu in China
19-09-2011 Chengdu: Stadstour + Wenshu tempel + Theatervoorstelling Changing faces
20-09-2011 Chengdu: Panda’s kijken + nm shoppen
21-09-2011 Lhasa: vlucht van Chengdu naar Lhasa + nm acclimatiseren
22-09-2011 Lhasa: Potala paleis + Sera Klooster +Norbulinka zomerpaleis
23-09-2011 Lhasa: Drepung klooster +Jongkar tempel +Tibetan Medicine center + Barkor markt
24-09-2011 Gyantse: reizen naar Gyantse + Yamdrokmeer
25-09-2011 Shigatse: reizen naar Shigatse + Tashilhunpo klooster + nm lokale markt
26-09-2011 Tingri: hele dag reizen naar Tingri
27-09-2011 Zhangmu: reizen naan Zhangmu + dorpje Nyalam
28-09-2011 Katmandu: reizen naar Kathmandu + Bhaktapur (unesco wereldeerfgoed)
29-09-2011 Kathmandu : Stadstour + Durbar square +Swayambunath +Pashupathinath +Bodnath
30-09-2011 Chitwan: reizen naar Chitwan + Nationaal park Chitwan
01-10-2011 Chitwan: Nationaal park Chitwan
02-10-2011 Pokhara: Phewameer +
03-10-2011 Pokhara: wandelen richting de Annapura?
04-10-2011 Kathmandu: reizen naar Kathmandu
05-10-2011 Kathmandu: Patan + Kva Bahal klooster
06-10-2011 Amsterdam: vm shoppen + nm naar vliegveld
07-10-2011 Amsterdam: aankomst om 06.50 uur

Uiteraard zijn reacties op deze site van harte welkom. Het is namelijk vreselijk leuk om te lezen dat mijn belevenissen gelezen worden.

• 04 September 2011 - 16:19

Hendrien:

Wat heerlijk om je vakantie nog tegoed te hebben. Het reisschema ziet er goed uit, wel een pittige reis lijkt mij gezien het reistempo maar ja je moet er ook iets voor over hebben.
    Als je nog vervoer nodig hebt naar Ams. Laat het ons dan even weten.

Groet je zus

• 04 September 2011 - 21:43

Tjepper:

He, Ger veel plezier met de voorbereiding en heb vooral veel voorpret !! xx Tjepper

• 05 September 2011 - 10:23

Mel,:

Hoi Gerry,

Het lijkt me een zeer uitgebreide vakantie, en ook best pittig.
    Ben niet zo bekent met al die namen, maar naar Panda's kijken en Lhasa dat lijkt mij erg bijzonder.

Heel veel plezier met de voorbereiding en natuurlijk ga ik je volgen via deze site.

Liefs, Mel

• 12 September 2011 - 08:13

Marlies:

je wordt er druk mee zie ik in je reisschema, maar het wordt vast weer een geweldige ervaring! succes met de voorbereidingen en geniet alvast!

• 19 September 2011 - 07:26

Bertus:

SMS gekregen dat je bent aangekomen en dat je wilt proberen om internet verbinding te krijgen in het hotel. Ik kijk uit naar je eerste update van je reisverslag

• 22 September 2011 - 08:34

Dinie Van Lente:

Wat een leuke panda's. Geweldig.
    Je valt wel lekker op tussen al die rooien hoor. Ga vooral zo door met je verslag, dan volg ik je wel. Erg mooi.

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009