De eerste reisdag - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu De eerste reisdag - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag

Door: Gerry

Blijf op de hoogte en volg Gerry

19 September 2011 | China, Chengdu

Nu ik in Chengdu ben volgt hieronder een verslag van de eerste reisdag. Onderstaand verslag had ik al gemaakt voordat ik in mijn hotel aan ben gekomen. Hier werd ik door Bertus via de sms op de hoogte gebracht van een aardbeving in India, Tibet en Nepal gisterenavond. Van de reisleiding hebben wij nog niets gehoord over of het voor onze reis iets betekent. Zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte via dit schitterend medium.

Zondagmiddag om 3 uur hebben Hendrien en Arno mij opgehaald van huis. De reden om zo vroeg te gaan was dat ik graag met hun een hapje wilde eten en rekening houdend met eventuele file’s. Ik zat al om 14.00 uur klaar met een bakkie thee en alles was gepakt. Toch nog maar even de laptop gepakt om te kijken of er eventuele file’s zouden zijn onderweg. Shit, volgens de ANWB file bij Laren en bij Diemen. Totaal een kilometer of 9. Gelukkig dat we ruim de tijd hadden en het duurde nog minstens een uur voordat we bij Laren zouden zijn.

Tot aan Hilversum ging alles naar wens. We waren gezellig aan de klets totdat Arno opeens een ruk aan het stuur gaf. Ik zag rechts van mij dat er een auto uitweek naar rechts en Arno naar links. De adrenaline had gelijk zijn weg gevonden door mijn lichaam. Wat bleek: voegde een auto van een autorijschool met een leerling achter het stuur erg plotseling in. Omdat Arno het niet vertrouwde en Hendrien meende dat ze iets gevoeld had heeft Arno de rijschoolhouder ingehaald en zijn we aan de kant gaan staan. De auto van de rijschool volgde ons keurig. Hendrien en Arno zijn uitgestapt en hebben de rechter voorkant van hun auto bekeken. Tegelijkertijd stapte de rij-instructeur uit en is naar Arno toe gelopen. Ondertussen had ik zoiets van laat ik maar snel het kenteken en de auto van de rijschoolhouder fotograferen, je kunt het niet weten. Gelukkig bleek dat er niets aan de hand was. Zowel Arno als de rijschoolhouder hadden alle twee op tijd ingegrepen. Toen maar weer ingestapt en onze weg vervolgd.

Nagenoeg zonder file zijn we op Schiphol aangekomen. (De ANWB is ook niet meer wat het geweest is :).) Zo gezegd zo gedaan : Eerst maar een lekker happie eten. Vervolgens naar de dame van de FOX waar ik mijn paspoort op kon halen. We kwamen daar aanlopen en zagen al diverse mensen daar wachten. Eigenlijk kun je dan al zien wie je medereizigers zijn. Iedereen is namelijk herkenbaar aan de blauwe FOX labels. Nadat ik mijn paspoort had en mijn koffers gelabeld waren zijn Hendrien en Arno naar huis gegaan.

Tja daar sta je dan in je uppie, op naar de bagage drop off. Ik moet zeggen dat er in die 2 jaar dat ik niet op Schiphol ben geweest ontzettend veel is veranderd. Je kunt nu zelf je bagage labelen voor je vlucht, je kunt je boarding pass nu op je telefoon laten opladen in plaats van een papieren versie, de security voor het boarden van de vlucht gaat nu veel makkelijker. Al met al weer een nieuwe ervaring.

Terwijl ik stond te wachten om mijn bagage zelf te labelen stond er een vriendelijke mevrouw van de KLM de boarding passes te controleren en aanwijzingen te geven. Ik liet aan haar mijn papieren zien (ja toch nog een beetje ouderwets) en ze zei: Goh wat heeft u een leuke naam, van Lente en u heeft ook al zo’n leuke bril Ik bedankte haar vriendelijk en sloot weer achter mijn voorganger aan. Achter mij stond een kalende oudere man. De dame van de KLM sprak hem vervolgens aan met En u bent zeker meneer van Lente? Die man snapte er niets van en ik had een grijns op mijn gezicht van hier tot Tokio. De dame van de KLM kreeg vervolgens lichtelijk wat blosjes op haar wangen.

Nadat ik door de douane was toch nog maar even Bertus gebeld. Hij was net thuis van een motor weekend met de RAM. Daarna naar het vliegtuig toe. Ik kon bijna gelijk doorlopen naar de security control. Met een half uur vertraging zijn wij vertrokken. Dit in verband met een technische storing in 1 van de motoren. De vlucht verliep uitstekend. Met de KLM vliegen is toch wel erg fijn. Je wordt goed voorzien van een drankje en een hapje :). Ik heb zelfs nog een paar uurtjes kunnen pitten. In Chengdu werden wij opgewacht door onze reisleider en zijn naar het hotel gebracht waar wij straks uitleg krijgen over het verdere verloop van de reis.

Wordt vervolgd.

  • 19 September 2011 - 08:41

    Hendrien:

    Hallo Gerry,

    Gelukkig ben je goed overgekomen. Ik las het bericht over de aardbeving vanmorgen in de krant. In India en Nepal zijn zeker 19 doden gevallen en de beving had een kracht vn 6,9 op de schaal van Richter.(info uit de Stentor).
    Gebouwen zijn beschadigd en wegen zijn geblokkeerd. Ik hoop maar dat jullie hier geen gevolgen van ondervinden.

    Je zus


  • 19 September 2011 - 09:10

    Over Buren:

    jij beleefd nog al eens wat
    hopelijk kom je niet nog meer
    hobbels tegen
    Gerrie we wensen je een goede reis

  • 19 September 2011 - 10:53

    Mel:

    Hoi Ger,

    Leuk je eerste reisverslagje. Ik vernam vanmorge op me werk ook dat er 'n aardbeving was geweest. Hoop voor je dat het geen gevolgen heeft voor je reis.
    In iedersgeval een leuke dag gewenst.

    Enne, hij is idd erg goed... Die meneer van Lente. Haha.

    Enjoy!

  • 19 September 2011 - 12:05

    Sandra:

    Fijn Ger, dat je goed gearriveerd bent, en je geen hinder ondervindt van de aarbeving. Goede voortzetting .xx Sandra

  • 19 September 2011 - 20:29

    Enna:

    Hoi Gerry,

    Fijn dat je goed bent overgekomen. Ik vind het erg leuk om je reis verhaal te lezen en wacht op het vervolg.

    Groet,
    Enna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 38218

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: