Onderweg naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Onderweg naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Pokhara

Door: Gerry

Blijf op de hoogte en volg Gerry

03 Oktober 2011 | Nepal, Pokhara

Zoals ik gisteren al had gezegd was er vandaag weer een reisdag. Nadat ik vanmorgen de zon op heb zien komen in het Chitwan park ben ik maar weer eens in de klankschaal gestapt om mij te gaan douchen. Dat is hier geen overbodige luxe. Binnen is het s’nachts met de ventilator net zo warm als overdag buiten in de schaduw. Er heerst hier wel een serene rust. Het enige wat je zo vroeg hoort zijn de krekels en de vogels.

Na het ontbijt zijn we op pad gegaan. De terugweg voerde ons weer langs de rand van het Chitwan park naar Pokara. Onderweg zagen we weer de bekende taferelen. Een heel mooi landschap met vele kleine dorpjes. In de dorpjes lijkt de tijd stil te staan. Mensen wassen hun kleding onder een leiding die rechtstreeks uit de rivier komt. Waterbuffels zie je overal langs de kant van de weg. Zelfs liggen ze zo hier en daar in een sloot te badderen. De nodige kippen, honden en schapen lopen ook daar waar ze maar zin in hebben. Kinderen zwaaien enthousiast naar een bus vol met “witte” mensen en volwassenen kijken onverstoord naar “weer een bus toeristen”.

In het hotel in Pokhara aangekomen kregen we eerst een bloem als welkom en een drankje erbij. We waren nog niet binnen of het begon te regenen. Echt een tropische regen heel erg hevig maar gelukkig niet zo lang. We hadden al gehoord dat je hier in Pokhara heerlijke massage kon krijgen. Om eerlijk te zijn heb ik dat wel gemist deze vakantie. Om van de nood toch maar een deugd te maken zijn de 5 “alleenreizenden” van deze trip naar de masseur geweest. Ik heb een traditionele Ayurvedische massage gehad. Dat is een massage met heeeeeel veel olie. Ik moet zeggen dat ik er wel aan toe was na deze intensieve weken.

Voor de rest van de dag hadden wij vrij. We zijn met een stel mensen de hoofdstraat van Pokhara doorgelopen. Het is hier één en al toerisme wat de klok slaat. Winkel aan winkel met souvenirs en eetgelegenheden. Hier zie je overal gratis Wifi in de restaurants. Zo proberen ze de klanten te lokken. Wat bij mij zeker is gelukt want ik kan jullie nu weer op de hoogte brengen van mijn belevenissen. Voor nu:

Namaste

  • 03 Oktober 2011 - 10:31

    Enna:

    Hoi Gerry,

    Het is hier nu maandagmiddag 12.00 uur. Ik was benieuwd of er weer een nieuw reisverslag door jouw was geschreven.
    Ik heb geluk, weer drie mooie verslagen met prachtig foto's.

    Wat beleef je veel in een relatief korte tijd. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

    Groet,
    Enna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 38221

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: