Het stenen woud / Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Het stenen woud / Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Het stenen woud / Kunming

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerry

26 September 2009 | China, Kunming

Vandaag maak ik het een keer heel kort. Dat komt omdat er niet zo heel veel te vertellen valt.

Na een nacht die ik meer op de badkamer dan in bed heb doorgebracht heb ik toch maar besloten om het erop te wagen om met de groep mee te gaan naar het stenen woud. Omdat ik toch wel iets in de maag wilde hebben ben ik naar de eetzaal gegaan om een geroosterd broodje te eten. Hier bleek dat ik niet de enige was die ziek was. Al gauw opgeteld waren het zo ongeveer 15 mensen, waaronder ook onze reisleider. De één was nog zieker (geweest)dan de ander. Allemaal hadden ze last gehad van dan weer heel koud zijn en dan weer heel warm. De meesten hadden overgegeven en/of diarree. We hebben geprobeerd te achterhalen wat de overeenkomst was waardoor wij allemaal tegelijk ziek waren. Helemaal zijn wij er nog niet achter, maar het zou de hygiëne in het vorige hotel geweest kunnen zijn. Daar namen ze het niet zo nauw. Maar goed, uiteindelijk zijn wij dus toch om 9 uur naar het stenen woud vertrokken. Twee mensen van de groep waren zo ziek dat ze het niet aandurfden om mee te gaan.

Het stenen woud is alweer een wereldnatuur erfgoed van de Unesco. Één van de vele die wij bezoeken op onze reis. Het is een 26000 ha groot gebied met bijzondere rotspunten. Deze zijn 280 miljoen jaar geleden ontstaan. De rotspunten zijn niets anders dan afzettingen in een koraalzee, die verdwenen is. Door de erosie die volgde is het stenen woud ontstaan. In het hart van dit gebied staan pilaren van wel 30 meter hoog. De chinezen hebben een rijke fantasie en aan diverse rotsen een naam gegeven. Bijvoorbeeld: “Moeder en kind” of “onsterfelijke paddenstoel”.

Het stenen woud ligt in een gebiedwaar weer een andere minderheidsgroep woont, de Li bevolking. Deze mensen zijn te herkennen aan hun kleurige kleding. De jongeren van deze groep proberen een centje bij te verdienen en gaan tegen betaling de toeristen rondleiden. Als ze niets te doen hebben doden ze de tijd met lezen of borduren.

Nadat wij een rondwandeling van een 2 uur hadden gedaan, hadden de meeste mensen de knollen wel op. Een nacht op de wc en weinig tot niets in je maag kun je dan wel merken. Gelukkig stond voor vanmiddag een vrije middag op het programma die ieder naar eigen idee ging invullen.

Mijn middag bestond uit het uitrusten van mijn nachtelijke uitstapje van afgelopen nacht. Erg saai dus, maar ik wil de laatste week hierdoor niet laten verpesten.

Morgen staat er weer een vlucht op het programma en wel naar Guillin. De vierde vlucht alweer deze vakantie.

Huítóujian (= tot gauw)

Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 38229

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: