Alle gekheid op een stokje (deel 2) - Reisverslag uit Kunming, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Alle gekheid op een stokje (deel 2) - Reisverslag uit Kunming, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Alle gekheid op een stokje (deel 2)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerry

26 September 2009 | China, Kunming

Toen wij aankwamen in Lijiang in het hotel werd er voor ons ingechecked. Één van de mensen van ons was op een statief (die hij hier pas gekocht had) een foto aan het maken. Draait er zich iemand om ziet die persoon en zegt: “Oh god is Max Koot ook mee”.

Gaan wij met zijn allen s’avonds laat in Lijiang nog wat drinken. Wij op het geluid af. Blijkt dat een toko te zijn waar binnen in een hofje live muziek wordt gespeeld en een bbq staat te roken. Overwegend jongelui, het leek wel een jeugdherberg. Wij gaan aan de kant zitten en bestellen een consumptie. Komt er 10 minuten later iemand van ons binnen. Zegt een vrouw tegen die dorstige persoon: “Bij deze mevrouw kun je wat bestellen” De ober liep namelijk net langs. Dit was een persoon met een tenger postuur en lang sluik haar tot op de kont. Draait de ober zich om en blijkt het een man te zijn. Wij in een deuk natuurlijk.

In diezelfde jeugdherberg kwam om een uur of 11 de politie binnen. De eigenaar een beetje in paniek. Er werd al snel aangekondigd dat het laatste liedje gespeeld zou gaan worden. Bleek dat de buren geklaagd hadden over overlast. Nou dat was mooi niet mogelijk want wij waren de buren en zaten gewoon daar binnen te (consu)minderen. Het is wel behelpen met je heineken import pilsje in een jeneverglas. Ook de eigenaar hielp met het minderen. Ongevraagd kwam hij naast mij zitten en schonk zo uit onze fles rosé een glas voor hemzelf in. Nou ja, sponsoring zullen we maar zeggen.

In het klooster van Yufeng liep een haan rond. Hij zag ons aankomen en maakte zich als maar groter en groter. Daar waar wij liepen rende hij achter ons aan. Zelfs tot in de gebedsruimte. Je kon zien dat hij kwaad was op onze reisleider. Hij werd behoorlijk in zijn benen gepikt. Volgens mij is het de reïncarnatie van een monnik die het niet nodig vindt dat er toeristen in ZIJN klooster komen.

Als ik weer meer gekheid heb volgt deel 3 ook

Gerry

  • 26 September 2009 - 13:37

    Bertus:

    Zien drinken doet drinken, ik ben blij dat Jan niet van zulke kleine glazen heeft want dan zou je je scheel betalen.

  • 26 September 2009 - 14:41

    Hendrien:

    Het lijkt me een gezellige boel daar in dat verre China.
    Als de drank in zulke kleine glazen geschonken wordt dan is dat misschien de manier om voorgoed de alcoholconsumptie te verminderen. Het valt me nog mee dat je een fles rose op de kop hebt kunnen tikken.
    Groet en veel reisplezier

  • 27 September 2009 - 11:16

    Overbuur:

    prachtige fotos en een mooi verslag hoor gewoon door gaan gerry we genieten wel van jouw reis de groeten Herman en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 38224

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: