Op weg naar Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu Op weg naar Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Gerry Lente - WaarBenJij.nu

Op weg naar Guillin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerry

27 September 2009 | China, Guilin

Vandaag stond in het teken van de transfer naar Guillin. Omdat de vlucht om 14.20 uur zou zijn moesten wij om 12.00 uur inchecken. Om de tijd te overbruggen van het uitchecken bij het hotel en het inchecken van de vlucht zijn wij wezen wandelen in het Greenlake Park. Dit is weer zo’n typisch chinees park waar veel vooral oudere mensen hun ding doen. Ze wandelen wat, ze dansen wat, ze laten hun voeten pedicuren en kletsen wat. Natuurlijk kon ik (en meerdere medereizigers) het niet laten om een dansje mee te doen. Je moet je aanpassen aan de gewoonten en gebruiken van het land. Nietwaar??

Om 13.50 zouden wij moeten boarden voor de vlucht van 14.20 uur. Ja dat lees je goed: zouden moeten. Voor de verandering hadden wij weer 2.20 uur vertraging. Gelukkig heb ik een laptop bij mij en vermaak mij uitstekend om voor jullie in deze loze uurtjes een verhaaltje te tikken. Dit doe ik meestal in een coffeecorner waar ik rustig kan werken. Vanmiddag kwamen er 4 mensen van onze groep bij mij in de buurt zitten. Zij wilden rustig thee drinken. Normaal is het een wijntje of een pilsje maar daar kon de maag nog niet tegen. Ze bestelden thee voor 4 personen. Kwam er een juffrouw met een pot en 4 kleine glaasjes. Daar waar bij ons de ketchup in geserveerd wordt als je een tosti besteld. De serveerster schonk in en bleef staan tot ze het glaasje weer leeg hadden (1 slok dus) en schonk opnieuw in. Zo ging het door tot de pot leeg was. Je moest het glaasje ook nog op een speciale manier vasthouden. Één vinger onder het glaasje en twee eromheen. Gelukkig zijn de bierglazen hier van het formaat borrelglas. Ha ha ha.

Volgens mij heb ik nog niet zo heel erg veel geschreven over het weer hier in China. Ik moet zeggen dat het mij bijzonder meevalt. De benauwdheid die ik in Thailand ervaren heb, ben ik tot nu toe nog niet echt tegen gekomen. We vliegen nu wel naar Guilin waar het wel erg warm zal zijn (30 graden of meer) maar voor de rest valt het tot nu toe mee. Er was zo hier en daar veel meer regen verwacht dan dat wij hebben gekregen. Het heeft bij het terracotta leger de hele dag geregend. Op zich niet zo heel erg omdat het leger toch in grote hallen staan en je alleen van de ene naar de ander hal moet lopen. Alhoewel wij daar toch ook wel doorweekt van waren. Verder heeft het ook in Dali behoorlijk geregend. Het is daar s’avonds begonnen terwijl wij zaten te eten en het is niet weer opgehouden voor de volgende ochtend toen wij in de bus zaten. Voor de rest is het droog geweest en de temperatuur zeer aangenaam meestal tussen de 20 en 26/27 graden.

Vanwege de vertraging waren wij laat in het hotel. Hebben vervolgens gezamenlijk gegeten (op een paar zieken na). Hierdoor is het avondprogramma doorgeschoven naar morgen.

Wordt vervolgd
Gerry

  • 28 September 2009 - 05:38

    Bertus:

    Hoe was het ook weer, mensen met katten hebben vaak mooi weer ?.
    Geniet er van en laat je plezier niet vergallen door de buikloop.
    Sterkte en laat je het wijntje snel weer smaken

  • 28 September 2009 - 08:49

    Overbuur:

    we genieten van je verslagen en de mooie fotos gewoon door gaan Herman em Tonny

  • 28 September 2009 - 09:29

    Hendrien:

    Hallo Gerry, heel herkenbaar dat verhaal over de parken in China. Er is altijd wat te beleven en te zien. Het is daar een heel sociaal gebeuren. De mensen leven daar veel meer op straat met elkaar. Dat maakt het ook zo leuk om naar Azie te reizen.
    Ik hoop dat je maagpijn snel over is.
    Groet en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerry

Sinds mijn eerste kennismaking met Aziè in 2008 ben ik helemaal verknocht geraakt aan dit werelddeeel. De eerste reis die ik gemaakt heb was naar Thailand. De vriendelijkheid van de mensen en het Boeddhisme heeft mij diep in mijn ziel getroffen. Vervolgens ben ik naar China geweest. En nu ga ik naar Tibet en Nepal waar ik meer hoop te zien en te beleven met betrekking tot het boeddhisme en hindoeisme.

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 38228

Voorgaande reizen:

18 September 2011 - 07 Oktober 2011

Gerry naar het Hemels Koninkrijk

13 September 2009 - 04 Oktober 2009

Gerry naar Pingpong land

Landen bezocht: